.


" Rainy day, dream away
Ah let the sun take a holiday
Flowers bathe an ah see the children play
Lay back and groove on a rainy day.
"
                        -  Jimi Hendrix

Ingen kan få mig så peppad som ett par jamiroquai-låtar så vi börjar med en gammal goding från '94
Han kan ta de där höga tonerna ^^





Let's get it on - Marvin Gaye. Rekommendation: läs om hans liv innan du lyssnar på hans musik. Relativt har man det ganska så lätt. Älskar hans röst och det måste vara live!






Och nu måste jag bara: Herregud vilken skitmusik klubbarna spelar idag...  exempel på kassa låtar antar jag att jag knappt behöver ge. Och lyriken!!!!


Kolla här:
http://www.metrolyrics.com/put-your-hands-upfor-detroit-lyrics-fedde-le-grand.html


"Some girls they act retarded
...
I'm lookin for a girl that will do whatever the fuck
I say everyday she be givin it up"

" Looking for a couple bitches with some double d's
Pop a little champagne and a couple E's
Slip it in her bubbuly, we finna finna have a party "


Och den låten spelar dem varje gång jag är ute på "mainstream" nationerna i lund. Och tjejerna dansar och sjunger livligt till musiken. hmm? Nä jag säger bara, det var bättre förr! Här är beviset:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0