Crying, Waiting, Hoping

Hej igen, nu var det dags för fler vidz. Är på lite knashumör/trött så får se vad det blir idag ^^
Vi börjar med Thelonious Monk m flera som spelar sin jazzhit "'round midnight", en av de absolut vackraste jazzstandards jag stött på iaf. Det jag gillar är hur monk får det att låta så "random" men samtidigt melodiskt. Och han gör det på ett så sjukt avslappnat sätt. Om ni inte har så mycket tid se introt och hans solo vid 4:00. Ett måste!

ifall ni gillar låten och vill höra en otroligt skön tolkning av "'rounds midnight" se Wes Montgomery's version.







Och här har vi marvin igen, kunde inte hålla denna ifrån er ett par dagar till. Den är så sjukt bra. Den är gjord av Bobby Hepp men jag hittade inget bra version av honom på youtube. Men det låter ungefär likadant minus stråkarna. Bra text, rolig komposition med 4 tonhöjningar. Det som fattar är ju såklart en cowbell enligt mig :P





Och så får vi ta en liten annorlunda låt på slutet. Det fanns en tid då Tom Jones var cool, ni vet han som kvinnorna slängde underkläder på!? Här är väl ögonblicket han kommer närmst till att jag slänger mina underkläder på honom. Här är han rätt fet!


Kommentarer
Postat av: Moa

Tompas dance-moves är helsköna:) Jag har sett en video där han svänger loss än mer, en dag när jag har tid ska jag leta upp den!

2008-12-07 @ 11:20:36
URL: http://ombo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0